gabriellasofies

Om året som gick.

Kategori: Allmänt

Det mest naturliga viset för mig att organisera händelser har alltid varit att skriva ner de. - I punktform, i berättande form, eller i stort sett vilken form som helst bara jag får skriva ner dem. När de finns i bokstäver och ord så kan jag lättare hantera, smälta och gå vidare. Så därför så antar jag att det vore på sin plats med att organisera det här året som snart är över.
 
Jag har funderat en del på det här året de senaste dagarna, försökt att bestämma mig för om det varit bra eller dåligt. Har kommit fram till att det varit mycket av båda delar.
 
Jag hade en fin nyårsafton och en direkt bedrövlig nyårsdag. På nyårsnatten skrattade jag med människor jag älskade och med människor jag precis nyss träffat. På nyårsdagens kväll satt jag med blöta kinder i framsätet på en ambulans. Jag skulle säga att den kvällen var 1 av de 3 sämsta de här året, kanske i livet överlag.
 
Under Nyårsaftons dag så minns jag att jag gick en lång promenad ensam och tänkte på året som gått, på året som skulle komma och vad jag förväntade mig utav det. Jag var trött på att känna så mycket och gav mig själv nyårslöftet att bara blunda och skratta det kommande året. Att ha riktigt roligt med människor som jag älskar men att inte känna något för någon på annat än det vänskapliga planet under det kommande året. Det skulle bli enklast så.
 
Sedan tog året fart och jag har sannerligen fått veta att jag lever under tiden.
 
Några saker som hänt i år, organiserade i punktform (min favoritmetod i organisering) :
 
- Jag bodde ensam för första gången i mitt liv.
- Jag märkte att jag överlevde att springa en mil.
- Jag insåg att jag alltid kommer vara en sådan tjej som läser krönikorna innan moderepotagen i en tidning.
- Jag blev klar med min utbildning och därmed behörig frisör.
- Jag märkte att jag överlevde ett gigantiskt misslyckande och kom ut lite helare på andra sidan.
- Jag upptäckte Lana Del Rey och att när hennes musik slås på slås resten av världen av.
- En dag under sensommaren blev det så glasklart att jag nog inte orkade äga en häst längre.
- Jag la ut min fina häst på försäljning och grät varje gång någon ringde på annonsen.
- Jag lärde känna en makalöst fin vän och ett väldigt fint syskonpar.
- Jag fick se en människa jag älskar rasera sitt liv, och sedan samma människa börja bygga upp det igen.
- Jag insåg att i vissa sammanhang är det omöjligt att göra någon nöjd och att jag nog får låta det vara så.
- Jag fick några nya kollegor som visade sig vara fantastiska människor.
- Jag upptäckte nya skribenter, bloggare, författare och krönikörer vars texter fick världen att stanna en stund.
- Jag blev för första gången på år så arg att det svartnade för ögonen och jag skakade.
- Såg min favorit bloggare/krönikör i verkligheten och blev så starstrucked att jag nästan dog.
- Jag insåg att jag nog aldrig kommer att bli helt tillfreds med att bo här om jag inte provar att bo någon annanstans.
- Jag grät när min bästa vän flyttade till en annan stad. Och log hela vägen ifrån Stockholm till Avesta när jag körde hem hennes flyttlass igen. Trots att jag tack vare hennes tvivelaktiga vägbeskrivning tvingades göra vansinniga filbyten, med släpvagn, i Stockholm. Och trots att vi fick packa om hela flyttlasset när vi var klara eftersom att hon kom på att hon ägde en cykel som också skulle med hem.
- Jag har saknat mina utflyttade vänner och levt på energin de lämnat kvar mellan gångerna vi setts.
- Jag har slutat att dricka Cola light.
- Min lilla, lilla bror började 7an (herregud).
- Jag bröt det där nyårslöftet, ungefär elva månader in på året. - Kanske tidigare, men jag fattade det inte då.
 
Samlade även på mig en uppsjö bilder av den här typen:
Gott nytt år mina hjärtan!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: