gabriellasofies

Om solsken

Kategori: Allmänt

Fast jag har så himla många roliga och spännande saker som ska hända inom det närmaste, så har jag ju den senaste tiden inte riktigt känt att livet varit solsken och regnbågar. Men härom kvällen när jag gick igenom mitt fotoalbum i mobilen så hittade jag så himla många bilder som är tagna när livet varit det, och när jag tittat på dem så kändes allting lite lättare. För man får ju inte glömma bort det, att livet egentligen och oftast är väldigt, väldigt fint om man väljer att se det.
 
Jag tänkte bjuda på några som får mig att må bra:
 
Det här är en kväll då flera av min närmsta vänner (även de utflyttade) samlades, och de kvällarna är alltid helt fantastiska!
 
 
Det här
är min fina vän Elin. Den här bilden är tagen första kvällen i Prag i somras. Vi satt på en resturang som låg utomhus fast ändå under tak. Det spöregnade och det var så himla mysigt att sitta där och dricka vin och ta igen förlorad tid!
Den här bilden är tagen medans jag väntar på att mina kollegor ska komma ut till mig och vi ska ta ett glas vin innan vi åker vidare till vår andra kollegas 30 års fest. Temat var rosa och trots min bleka hy och röda hår så lyckades jag tillslut hitta en rosa klänning som funkade. Det var en rolig kväll!

Det här är på Halloween i år. Vi hade förfest hemma hos Linn. Och en förfest med tjejer, dinkar och Hot Shots är aldrig sämre än perfekt. Och direkt livsfarlig.
Det här är på Öland i somras när jag och tjejerna hälsade på Stoffe.Det är så mycket lycka i den här bilden. Och snart träffar jag Stoffe mycket oftare med tanke på att han är min hittills enda vän i min nya stad, och jag är glad att jag kommer att ha honom där.
Det här är en Fredagkväll då jag läser sagor och ser på TV med Milton. Det finns inget barn som jag inte är släkt med som jag tycker så mycket om som Milton.
Den här tavlan fick jag i vintras. Det är en av mina bästa vänner som ritat den och jag dör lite varje gång jag ser den!
Här hade jag Adventsmys med några av de finaste syskonen jag känner.
Här är min mamma och min låtsaspappa. De träffades när Jocke var 21 år och min mamma var 32, jag var fem. Och de fick det att fungera ändå. Och ändå sedan dess har Jocke varit en självklar del av mig och den bästa extraföräldern man kan tänka sig. Fast jag brukar alltid prata om dem som " mina föräldrar", vilket jag även gör om min pappa och hans fru. Jag älskar alla fyra villkorslöst. - Jag har haft tur helt enkelt.
Det här är jag och min lillebror i soffan en förmiddag i mellandagarna. Han är ju 13 år numera så det är inte allför ofta man får kramas med honom längre.
Det här är jag och min fina kollega när vi var ute och åt Julbord med jobbet. - Min kollegor föressten, herregud vad mycket kärlek!
Det här är i mellandagarna, Jennys pojkvän har blivit meddragen på lunch med "sekten" som han brukar kalla oss. Men jag tror att han egentligen trivs rätt bra med att vara en del av den med allt vad det innebär.
Det här är på Juldagen, än en gång är våra utflyttade vänner hemma. Förutom att Jenny är en av mina bästa vänner så är hon faktiskt min släkting också, på ganska långt håll (våra pappor är sysslingar) but still!
Här har jag och Linn unnat oss en SPA-dag i Stockholm i mellandagarna och avslutar med några glas vitt på O-baren.Och ni vet, vin och en av ens bästa vänner är alltid en fantastisk kombination.
Här har min bästa människa precis tagit sin förskolelärarexamen och vi ska fira henne. Var en mycket stolt vän den kvällen.
Det här är innan jag och Elin ska ut och äta i Prag. När vi stod och sminkade oss så kontaterade vi att vi är så himla olika. Men ändå fungerar så bra. Jag är glad att jag har henne.
Det här är hemma hos mig i Veddarsbo innan vi ska på fest för att senare fortsätta ut och dansa. Vi hade som alltid när det är vi tre på fest roligt!
Det här är en helt vanlig Måndagkväll då jag och Linn bestämde oss för att gå på bio. Det är bara ungefär ett år sedan jag lärde känna Linn, vilket är helt sjukt eftersom att hon numera är kvinnan i mitt liv ungefär!
Man får aldrig sätta på min häst tränset om man inte myser lite först, det är något som hon är noga med. Min bästa vän sedan jag var 17 år.
Jag och min fina kollega och vän jobbade kväll på Alla Hjärtans dag. När jag var klar med min kund möttes jag av detta i fikarummet. Hur fint?
Det här är ju killarna i mitt liv osv. alla dagar på året. När jag är lite ledsen så brukar jag tänka på dem och så blir jag lite gladare. Viktor är 6 år yngre än mig och har sedan flera år tillbaka varit en av mina bästa vänner. Skitsamma det här med ålder, han kan mig och förstår mig och det är allt som räknas.
Det här är på ett hotell för inte så många veckor sedan. Vi firade en av mina bästa vänners 20 årsdag i efterskott med hennes släkt. Och hennes släkt är en av de bästa man kan tänka sig. - Överväger att gifta in mig i den i framtiden bara för att få hänga med dem mest hela tiden.
Det här är jag och två av de bästa och roligaste människorna jag känner. Kortet är taget samma kväll som vi firade min 23 årsdag.
 
 
 
 
Den här bilden är tagen några timmar efter att jag klarat mitt Gesällbrev och därmed blev klar med min utbildning till frisör. Fast jag tycker att man ser i mina ögon att jag är så fruktansvärt trött så är det en av de lyckligaste kvällarna i livet.
Det här är en sommarkväll då Pauline precis kommit hem ifrån jobb i Spanien. Hon var där i vad som kändes som hundra år och jag saknade och saknade, men tillslut så kom hon äntligen hem.
 

Det här är en varm kväll i Prag, då jag som så många andra kvällar ledsnat på klackarna och gått barfota hem.
Som vi skrattat åt den här bilden.. Den är tagen på förra årets första uteserveringskväll i Hedemora. Efter ganska många vinglas förmycket. Men vi hade så roligt den kvällen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Åh vilket fantastiskt inlägg, kärlek <3

    2013-04-28 | 17:52:05
    Bloggadress: http://jempajohansson.devote.se
  • linn säger:

    Men ååh, nu sitter jag här helt tårögd! Så mycket fina inlägg jag missat!
    <3 Guu vad jag saknar dig nu! Vill bara sätta mig i bilen till din gamla lägenhet, kliva in och äta våfflor med dig igen, precis som förr<3

    2013-07-30 | 10:03:14

Kommentera inlägget här: