gabriellasofies

Om mig.

Kategori: Allmänt

Hittade en sådan där lista man brukar fylla i när inspirationen inte riktigt vill infinna sig.
 
Tio saker jag tycker om:
- När mina utflyttade vänner kommer hem under högtider och alla träffas och pratar hysteriskt i munnen på varandra, skrattar så mycket att man måste sminka om sig efteråt och man bara känner att det är så här livet ska vara.
- Böcker och välskrivna texter.
- Lana Del Rey
- När människor berättar om deras stora kärlek, och gnistan de har i ögonen under tiden.
- När man får en puss i nacken när man är precis några sekunder ifrån att somna.
- Att galoppera riktigt fort och glömma allting annat för en liten stund.
- Att äta frukost tillsammans med min familj och skratta medans frukosten urartar i MusikQuiz, hysterisk dans, eller mest bara urartar överlag.
- När man tvättat håret, fönat det noga och gjort stora lockar i det. Och det känns helt perfekt.
- Dricka rödvin och prata om livet. Helst samtidigt.
- Människor som får en att skratta.
 
 
Nio saker jag tycker mindre om:
- När man längtar och längtar efter våren och vaknar upp till ännu mer snö.
- Det gnisslande ljudet av när någon tar i ballonger.
- När saker är alldeles för ouppstyrda.
- Smärtan i tårna när man ställer sig i duschen efter att ha spenderat timmar i tunna ridstövlar mitt i vintern.
- Att inte kunna sova när man vet att man ska gå upp jättetidigt.
- Att laga mat ensam.
- När man måste tacka nej till roliga saker för att man är för trött och måste vila.
- Att säga hejdå.
- När man vaknar på dåligt humör och allt bara är helt fel, av ingen anledning alls.
 
Åtta bloggar jag läser:
Michaela Forni
Dasha Girine
Sandra Beijer
Petra Tungården
Fredrik Backman
Isabella Löwengrip
Jenny Johansson
Linn Rudh
 
Sju saker jag vill göra i framtiden:
- Bo i samma stad som alla mina vänner ( troligtvis helt orealistisk dröm men ändå).
- Bo i ett varmare land. För en tid, eller för ett liv.
- Bli gammal brevid någon jag älskar och skrattande barnbarn.
- Ha en Labrador och en vit häst.
- Köpa en Michael Kors klocka i roséguld (måste ske snart pga. blivit hjälplöst förälskad i den).
- Våga satsa lite mer för att vinna lite mer.
- Fortsätta att upptäcka magiska böcker och textstycken som tar andan ur en för en liten stund.
 
 
Sex saker jag är rädd för:
- Att någon som står mig nära ska dö.
- Att ångra mig.
- Ormar.
- Att jag av olika anledningar inte ska kunna få barn den dagen jag känner att jag vill ha det, och ingen dag efter det heller.
- Att tappa drivet för att vilja utvecklas. Att nöja mig med mindre än vad jag egentligen vill ha och förtjänar.
- Att ta blodprov.
 
Fem platser jag tycker om att vara på:
- I en bil med min bästa vän och hon ska läsa kartan eftersom att jag alltid kör fel, och vi ändå kör fel och blir oense om vems fel det var och sedan skrattar vi.
- I köket i Veddarsbo tillsammans med min familj.
- I familjen Bäckes uterum en sommarkväll.
- I en säng tillsammans med någon jag tycker om en Söndagmorgon.
- På hästryggen i skogen en solig vårdag.
 
Fyra saker jag ser fram emot:
- Att utvecklas i mitt jobb.
- Att se min 16åring konkurera med allt bättre ryttare. (Kan inte följa med på tävling längre eftersom att jag gråter varje gång han hoppar felfritt).
- Påskhelgen då jag ska frossa i mina uvänner i flera dagar.
- Att det ska bli vår.
 
Tre bra saker som hänt i år:
- Jag bestämde mig för att Avesta alltid står kvar och för att det är dags att se någonting annat.
- Min bästa vän tog sin examen.
- Jag hittade en ny författare som skriver direkt magiskt.
(Har ju inte gått så lång tid på det här året än).
 
Två bra filmer:
- Remember Me
- Forrest Gump
 
En bra låt:
- Boston med Augustana
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Jag bara älskar dina blogg inlägg!!
    Man får skratta & gråta samtidigt.
    Puss på dig!

    2013-03-24 | 17:21:03
    Bloggadress: http://jempajohansson.devote.se
  • Mamma säger:

    Du glömde skriva att du ser fram emot årets påskäggsjakt ;) puss <3

    2013-03-24 | 21:18:23

Kommentera inlägget här: