gabriellasofies

Om helg och lycka.

Kategori: Allmänt

Haft en grymt bra helg. Inleddes med att jag och mina kollegor Frida och Felicia tyckte att vi gjort oss förtjänta av en AW när vi slutade jobbet i Fredags. Mycket trevligt! Framåt tio gjorde sig dock min ålder (har blivit sjukt kvällstrött på senare tid) påmind och jag cyklade hem och sov. Tog en rejäl sovmorgon i Lördags, och en rejäl långpromenad i solen efter det. Helt fantastiskt när det luktar vår ute och man ser fjärilar och hör fåglar. Ett sådant ögonblick kan jag verkligen leva flera dagar på. Jag älskar våren. Kvällen spenderades i Hedemora hos min vän (och även släkting) Jenny. Idag har det blivit träning, gjort årets segaste löprunda, men det kan inte gå bra jämt. Sedan blev det grillpremiär i Veddarsbo.

Jag har överlag haft en riktigt bra känsla hela helgen. Jag är väldigt mycket för självständighet just nu. Jag tycker synd om dem som inte kan njuta av ensamhet mellan varven. Även om gott sällskap ofta är fantastiskt på sitt vis så kan ändå att hänga med sig själv vara förstahandsvalet ganska ofta. Jag är tacksam att mina föräldrar lärde mig att vara trygg i mitt eget sällskap i tidig ålder. Det har inte alltid varit så, men jag skulle helt klart säga att jag och jag är bästa vänner nu.

Jag har skrivit en lista över saker i mitt liv som jag är tacksam över. Jag är mycket för listor också, sådan på vad som ska bli gjort, vad jag ser fram emot, vad jag ska handla osv. Listor har alltid varit ett naturligt sätt för mig att organisera händelser på. Hur som, jag tror att det är viktigt att få ner konkret på papper hur mycket fint man faktiskt har här i livet. Sen kan man ta fram den där listan en dålig dag och så känns det förhoppningsvis lite lättare.
Jag tror förövrigt mycket på att samla på sig så många fina ögonblick som möjligt, som man kan ta fram vid ett senare tillfälle när man behöver dem. För man kommer att behöva dem.


Man måste påminna sig om varför man är lycklig ibland, det borde folk göra oftare.
Här är några bilder som jag enbart känner hundra procent lycka när jag ser på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: