gabriellasofies

Det eviga återfuktandet...

Kategori: Allmänt

Nu börjar vi ju tack och lov märkbart gå emot både ljusare och varmare tider. Förutom när jag är i Falun, där det alltid tycks vara lite kallare och lite blåsigare än i Avesta jämt. Det kom nästan tårar när jag gick ifrån tåget till skolan imorse innan kl 8 och det blåste sinnesjukt mycket, var svinkallt och snöade. Mycket gnäll från min sida.

Iallafall, jag har hy som lätt blir torr när det är kallt och självlockigt hår som också blir torrt för minsta lilla. Så på senare tid har jag fått spendera sanslöst mycket tid med att återfukta mig själv för att jag inte ska torka ut. Det är body lotion, hårolja, inpackningar, idominsalva, hempasalva, aloe vera och gud vet allt. Jag och min hy hoppas som sagt verkligen på vår snart.

Inledde dagen idag med att åka till Falun och träna på bruduppsättningen och fönvågor. Kändes för första gången riktigt, riktigt bra med brudmomentet, skönt! Det börjar att närma sig datumen med stort D snart...
Efter lunch åkte jag mot Avesta, var in på salongen en vända och var på ansiktsbehandling hos min fina vän Jenny, hur skönt som helst verkligen! Hoppas på att det ska bli uppstyrning på min hy nu som fick för sig att totalstrejka i höstas.

Appropå body lotion så har jag helt förälskat mig i en vaniljdoftande ifrån Lush, är ganska lätt i konsistensen men återfuktar ordentligt och luktar helt underbart. Köpte även en body scrub med "vanilla and ice-cream" doft idag, får se om den håller måttet, luktar gott gör det iallafall. Jag är mycket för vaniljdoft just nu, ibland är det de små sakerna i vardagen som gör det.

Jag gillar kontraster, att jag ena dagen känner för att skriva ett seriöst inlägg om människor som ligger mig närma hjärtat och andra dagen skriver om body lotions, haha. Det går upp och ner så att säga. 



                                               



Kommentarer


Kommentera inlägget här: