gabriellasofies

En kärleksförklaring

Kategori: Allmänt

Det här inlägget kommer att handla om mitt jobb.

Jag har förmånen att arbeta med mitt intresse, varje dag. Jag går aldrig "till jobbet", jag har aldrig Söndagsångest, jag räknar aldrig timmar. Aldrig.

Ibland kan jag slås av tanken när jag står med en kund att jag faktiskt får betalt för det, och det känns helt sjukt. Att jag får betalt för att utöva en av mina stora passioner i livet, för att ta hand om mina kunder och för att få dem att känna sig fina och må bra. Det är helt fantastiskt men samtidigt för mig en sådan självklarhet. För mig är det helt oförståeligt hur man klarar av att varje dag gå till ett arbete man inte trivs med. Att ha ångest i slutet av semestern och skoja om att man jobbar en vecka i taget för att man spelar på Lotto.. Självklart är jag trött ibland och det är inte en dans på rosor jämt, men i det stora hela är de få dagarna helt obetydliga.

Att få människor att känna sig fina är nog den bästa delen, att få möta en annan människa och att få ta del av dennes liv. Att få ta hand om dem. Jag ger mycket energi av mig själv varje dag men jag får massor tillbaka. Vissa kundmöten kan göra hela min dag.


Jag vet att det är få förunnat att veta tidigt i livet vad man vill ägna sig åt och jag är medveten om att det är jättesvårt innan man vet. Att utbilda mig till det jag ville göra är den tveklöst bästa investeringen jag gjort i hela mitt liv. Den är värd varenda krona jag ammorterar varje månad och varenda tidig morgon eller sen kväll jag jobbat över. Jag skulle kunna skriva i all oändlighet om hur mycket jag tycker om mitt jobb, hur jag skulle fortsätta jobba trots att jag inte skulle behöva, eller att om mitt jobb var en man så skulle jag gifta mig med honom. Men dit jag vill komma med det här inlägget är egentligen att: Gå inte till ett ostimulerande arbete varje dag, kom på vad du älskar och satsa på det, jo det går. Det finns ingen annan som kan fixa det åt dig, i slutänden så är det bara man själv som kan göra sin lycka. Du är skyldig dig själv det, livet är för kort för att spenderas på fel ställe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: