gabriellasofies

Galastyling och helg.

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem ifrån en heldag i Stockholm med Annelie, som jag stylat hår och smink på inför Ryttargalan. Ryttargalan är för er som inte vet som idrottsgalan, fast endast med hästsport. Annelie rider i landslaget i distansritt och har även deltagit i VM, inte illa! Det blev en uppsättning på ena sidan med lockar som fick hänga ner samt en sminkning i bruna och bronstoner. Det är i vilket fall riktigt roligt att göra den typen av jobb.

Medans Annelie var på lunchmöte så passade jag på att träffa min fina vän Pauline som ganska nyligen flyttat till Stockholm, kikade en sväng på stan och satt på ett fik och pratatde i flera timmar, vi hade lite att ta igen.

Förövrigt så har det varit skönt med en långhelg, även om jag älskar mitt jobb så är det en riktig lyx att vara ledig tre dagar i rad och det kändes att det var ganska välbehövligt efter Decembers jobbhets.
Imorgon så börjar iallafall skolan i Falun igen, jag kommer som sagt att åka dit under 8 veckor. De första två veckorna ska jag vara där varje dag och resterande veckor tänkte jag varva skola med jobb på salongen hemma i Avesta. Det ska bli riktigt roligt att träffa dem som jag gick i samma klass som och som jag inte sett sedan i September 2010 när jag var där sist. Är inte riktigt hundra procent pepp på att tågpendla igen dock, men 8 veckor är en ganska liten period om man jämför med de 1,5 åren jag gjorde det sist. Jag gillar att trycka in så mycket som möjligt under en dag (helst skulle jag ha en extra veckodag) och därför känns det ganska frustrerande att 2,5 timmar om dagen ska gå åt till att sitta på ett tåg. Å andra sidan kanske jag mår bra av lite tvångsmässig egentid. I vilket fall som helst så ska jag spendera de där timmarna på tåget varje dag så det är bara att gilla läget helt enkelt.

Blev hämtad av Sanna och Johan på tågstationen idag, och gick ifrån att vara väldigt trött till att vara väldigt glad och pepp på livet på tjugo minuter. Påminns än en gång om hur viktigt det är att umgås och lägga energi på människor som lyfter en och inte tvärtom. Jag är tacksam att jag har så fina människor runtomkring mig.

Lite bilder ifrån min helg:



Som ni ser så har Annelie ett helt fantastisk hår, som julafton att få jobba med det!

Kommentarer

  • lasagnemamman säger:

    Hur vackert som helst !

    2012-01-10 | 11:10:51

Kommentera inlägget här: