gabriellasofies

Tisdag.

Kategori: Allmänt

Två dagar i skolan avklarade, det har faktiskt varit riktigt roligt att komma upp dit igen! Känns som att det var igår jag gick där varje dag samtidigt som det känns jättelångt borta. Det känns faktiskt inspirerande att göra gesällen och med ännu mer träning så kommer det förhoppningsvis att kännas jättebra inför provet. Hittills så har vi tränat på fönvågor, vilket jag i dagsläget tycker känns svårast. Första försöket gick katastrofdåligt men det har iallafall tagit sig ju mer vi tränat, så det får man ju vara glad för. Idag har vi haft långhår, har funderat lite på vilken uppsättning jag ska göra och har inte riktigt bestämt mig. Jag vill göra det enkelt för mig men samtidigt så ska det inte se för enkelt ut.

Har även bestämt mig för att göra de två valbara momenten i gesällen ( Bruduppsättning med slöja och krona samt skägg). Jag var helt inställd på att inte göra dem först, men efter lite funderande och pepping från världens bästa lärare så kändes det som att det inte fanns utrymme att banga. Skulle jag kugga på något av de två momenten (vilket jag givetvis inte ska) så kan jag ändå bli godkänd på gesällen, så det finns med andra ord inget att förlora och jag är ju egentligen inte den som inte går all in.

Det känns verkligen så otroligt skönt att jag valt en skola med möjligheten att komma tillbaka de här åtta veckorna och träna inför gesällprovet, jag har ändrat inställning till provet totalt bara efter första dagen. Lärarna är otroligt inspirerande och får en att se enkelheten och möjligheterna i provet istället för svårigheterna. Kan än en gång konstatera att valet min utbildning och skola är mitt livs bästa investering, värt varenda krona!

Nu blir det sängen, lär inte bli någon svårighet att somna efter den här dagen, tur det med tanke på att klockan ringer kl 05.30 igen imorgon. - If you snooze, you loose som sagt!


Mitt liv de närmaste veckorna...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: